You are using an unsupported browser. Please update your browser to the latest version on or before July 31, 2020.
close
You are viewing the article in preview mode. It is not live at the moment.
Home > ChromeOS & Chromebooks > Installatie > Chromebook koppelen aan G Suite
Chromebook koppelen aan G Suite
print icon

Om een Chromebook te kunnen koppelen aan G Suite dient er een licentie beschikbaar te zijn. Twijfelt u of deze licentie beschikbaar is, vraag dit dan eerst via een ticket na bij de supportdesk.

  • Start de Chromebook op en loop de setupwizard door; verbind de chromebook met wifi. U kunt hiervoor een netwerk kiezen waar u zelf het wachtwoord van weet
    Als de Chromebook eenmaal verbonden is met G Suite zal automatisch het juiste Wifi-netwerk worden ingesteld
  • Wanneer u bij het volgende venster komt (zie het plaatje hieronder) klikt u links onderin op knop Apparaatinschrijving. Hiermee wordt de Enterprise Enrollment geactiveerd
  • Log nu in met het locatiegebonden inschrijfaccount. Geen inschrijfaccount? Vraag dan eerst hiervan de gegevens op via een ticket
  • Na het inloggen met het locatiegebonden inschrijfaccount is de Chromebook is gekoppeld aan de G Suite-omgeving. Leerlingen kunnen er nu op inloggen

Als uw school een eigen G Suite-omgeving heeft bent u nu klaar en kunt de de Chromebooks gebruiken. Maakt uw school gebruik van een G Suite-omgeving op stichtingsniveau? Volg dan onderstaande stappen.

  • Koppel alle Chromebooks aan de G Suite-omgeving zoals hierboven beschreven
  • Laat alle Chromebooks aan staan
  • Zodra alle Chromebooks aan de G Suite-omgeving gekoppeld zijn, neem dan contact op met de supportdesk. Zij zullen de Chromebooks aan uw school koppelen, waarna u de Chromebooks een keer opnieuw moet opstarten. De Chromebooks krijgen dan de schoolspecifieke instellingen mee, waarna u de Chromebooks kunt gaan gebruiken
Heeft dit artikel geholpen?
0 van 0 vond dit nuttig

scroll naar boven pictogram