You are using an unsupported browser. Please update your browser to the latest version on or before July 31, 2020.
close
Home > ChromeOS & Chromebooks > Installatie > Chromebook koppelen aan G Suite
Chromebook koppelen aan G Suite
print icon

Om een Chromebook te kunnen koppelen aan G Suite dient er een licentie beschikbaar te zijn. Twijfelt u of deze licentie beschikbaar is, vraag dit dan eerst via een ticket na bij de supportdesk.

  • Start de Chromebook op en loop de setupwizard door; verbind de chromebook met wifi. U kunt hiervoor een netwerk kiezen waar u zelf het wachtwoord van weet
    Als de Chromebook eenmaal verbonden is met G Suite zal automatisch het juiste Wifi-netwerk worden ingesteld
  • Wanneer u bij het volgende venster komt (zie het plaatje hieronder) klikt u links onderin op knop Apparaatinschrijving. Hiermee wordt de Enterprise Enrollment geactiveerd
  • Log nu in met het locatiegebonden inschrijfaccount. Geen inschrijfaccount? Vraag dan eerst hiervan de gegevens op via een ticket
  • Na het inloggen met het locatiegebonden inschrijfaccount is de Chromebook is gekoppeld aan de G Suite-omgeving. Leerlingen kunnen er nu op inloggen

Als uw school een eigen G Suite-omgeving heeft bent u nu klaar en kunt de de Chromebooks gebruiken. Maakt uw school gebruik van een G Suite-omgeving op stichtingsniveau? Volg dan onderstaande stappen.

  • Koppel alle Chromebooks aan de G Suite-omgeving zoals hierboven beschreven
  • Laat alle Chromebooks aan staan
  • Zodra alle Chromebooks aan de G Suite-omgeving gekoppeld zijn, neem dan contact op met de supportdesk. Zij zullen de Chromebooks aan uw school koppelen, waarna u de Chromebooks een keer opnieuw moet opstarten. De Chromebooks krijgen dan de schoolspecifieke instellingen mee, waarna u de Chromebooks kunt gaan gebruiken
Heeft dit artikel geholpen?
0 van 0 vond dit nuttig

scroll naar boven pictogram