Voor niet persoonsgebonden accounts (info@, administratie@ enzovoorts) maken wij vaak gedeelde postvakken aan. Als u toegang tot een gedeeld postvak heeft ontvangen, kunt u met behulp van onderstaande stappen dit postvak toevoegen.
- Open uw eigen online e-mailaccount via https://outlook.office.com
- Klik met de rechtermuis op "Mappen" in het linkermenu.
- Kies voor de optie "Gedeelde map toevoegen".
Typ vervolgens (een deel van) de naam van het postvak dat u wilt toevoegen en selecteer het. Klik vervolgens op "Toevoegen".
- Hierna verschijnt het postvak (met alle mappen ed) aan de linkerkant onder de mappen van uw persoonlijke e-mailaccount.
- Het is (online) ook mogelijk om e-mail uit naam van een gedeeld postvak e-mail te verzenden. Hiervoor moet wel eenmalig een aantal stappen worden uitgevoerd.
Open hiervoor een nieuw (leeg) e-mailbericht. - Klik in dit lege e-mailbericht op de knop met de drie punten voor meer opties. Kies vervolgens de optie 'Van weergeven'.
- Vervolgens verschijnt het 'Van' veld bovenaan de lege e-mail. Hier ziet u uw eigen e-mailadres. Klik op de tekst "Van" en kies "Ander e-mailadres".
- Zoek vervolgen weer naar het juiste postvak en selecteer deze.
-
Verstuur nu de e-mail naar uw eigen account. U heeft nu het gedeelde postvak toegevoegd.
-
Na deze stappen kunt u voortaan op onderstaande wijze een e-mail versturen via het gedeelde postvak. Selecteer weer de knop met drie punten. Kies vervolgens voor de optie 'Van' weergeven.
-
Klik op de tekst "Van" en het eerder toegevoegde gedeelde postvak kunt u nu selecteren.